Martijn vindt controle door los te laten

Akoestiek Montage Brabant is een totaalafbouw bedrijf, gespecialiseerd in akoestische designoplossingen en Barrisol spanplafonds voor het reguliere en hogere segment.

De uitdaging van Martijn Buijtels en AMB (Akoestiek Montage Brabant)

“Mijn uitdaging was: het bedrijfsresultaat sneller te laten groeien. De  dagelijkse werkzaamheden zorgden er toen voor dat het personeel opgeslokt werd en er géén andere kansen van buitenaf aangegrepen konden worden. Ook waren de functies niet goed op elkaar afgestemd, wat het personeel belemmerde in de processen.”

Akoestiek Montage Brabant en HKB

“Op het moment van besef zijn we gaan kijken of iemand van buitenaf ons hierbij kon helpen. En dat werd Jack Kroon van HKB. Destijds kozen we voor HKB vanwege de professionaliteit, de breedte van haar diensten en adviseur Jack Kroon, omdat hij veel ervaring uit het bedrijfsleven mee bracht. HKB is een deskundig bureau met het Brabants boerenverstand.”

Het proces

“1,5 jaar geleden startten we de samenwerking met HKB. De eerste stap die we maakten was duidelijkheid in de functies creëren. Hierdoor ontstond er veel rust. Er zijn duidelijke afspraken gemaakt en handvaten gecreëerd om te groeien, in plaats van het proces te versnellen. Zelf werk ik nu alleen maar aan het bedrijf, in plaats van in de projecten van het bedrijf. Dit was in het begin moeilijk om af te bouwen, want het sloop er steeds terug in.”

Het resultaat

“We hebben binnen één jaar het bedrijf verbeterproces neer gezet, waar we anders 3 tot 4 jaar mee bezig waren. Ik kreeg handvaten om op taken te sturen, in plaats van me te focussen op proces en handeling. Er is duidelijkheid, iedereen doet zijn taak en het bedrijf stijgt in resultaat. Oók worden er minder fouten gemaakt en werkt iedereen efficiënter.”

“Naast Jack Kroon, is HKB ook sinds november de marketing adviseur bij AMB. Samen met Steffie heeft AMB een marketingplan uitgewerkt om op strategische wijze het doel voor 2019 te behalen. Ook staat er nu een gloednieuwe website, die klopt met de visie van het bedrijf. Mensen zien nu daadwerkelijk onze projecten. We zijn actief, we hebben een plan en dat resulteert in opgemerkt worden.”